onsdag den 30. juni 2021

Sundheds-essens

 af Torkil Olesen

Biologiske celler ønsker at leve ved frisk, rindende let saltet vand med tilførsel af resurser og fraførsel af affald. Det gælder både i kroppe og i fri natur.
Derfor er rensning ved strømning så afgørende for - måske næsten al sundhed.
Wilhelm Reich påviste det, men fik aldrig skabt rigtig forståelse for det.

Mine rensede fimrende slimhinder skyller alt uønsket ned i mave/tarm til destruktion, genbrug eller udtømning. Det gælder ikke kun bakterier og virus, men også fx græs-pollen, som lige nu synes at genere mange.
Jeg sammenligner med en firewall i en computer. Hud og slimhinder udgør første barriere i det naturlige immun-system der fx således kan stoppe alle variationer af virus.
Jeg har ikke haft forkølelse eller influenza siden jeg for ca. 30 år siden opnåede at få renset mit afløb for snot fra næse og svælg.

En lignende oplevelse havde jeg i forbindelse med hovedpine og migræne, som jeg i barndom og ungdom var meget generet af. Jeg antog, at smerterne kom fra overtryk, som påvirkede følsom periost. Det lykkedes mig at få afløb for overtrykket, og siden har jeg ikke oplevet hovedpine eller migræne.

Opheling fra kræft har givet mig en forståelse af, at kræft kan skyldes celler, der er blevet vanvittige som følge af mangel på nødvendige resurser og ophobning af affald. Situationen kan forbedres og synes helt at kunne opheles ved gennemgribende rensning.
Det er den forkerte vej at tilføre mere stof (medicin), der øger forureningen og kan give uønskede bivirkninger. Celler bør styrkes, ikke svækkes fx ved bestråling.

Helbredelse består i at få skabt afløb, fx ved at ophæve spændinger (store såvel som mikroskopiske). Sammenhængen er næsten totalt overset, og især civiliserede mennesker kan have umådelige ophobninger af affald.
Kroppen kan godt selv fjerne affaldet med rent vand, men opgaven er lavest prioriteret - al anden aktivitet fysisk eller psykisk standser processen.
Det er nødvendigt at afsætte betydelig tid dagligt til kroppens vedligeholdelse.

Det forudsætter en livsstil, hvor der tages hensyn til, at kroppen har brug for lang tid dagligt præget af kærlig, tillidsfuld, fuldstændig afstresset velvære uden andet formål end netop dette at glæde sig med kroppen og VÆRE i NU'et - eventuelt med glædesfyldt afslappet leg.
(Tilstanden kendes af de fleste som afslappet solbadning i natur, men det kan også kaldes at 'dase', 'dovne' eller 'hygge').
Vore husdyr; hunde, katte, heste, høns, køer og får gør det. Fugle og masser af dyr i naturen gør det!
Ofte er det forbundet med at nusse hinandens kroppe, hvad mennesker nok kunne have behov for at benytte i større omfang.
I naturen kan det iagttages, hvordan vandløb og søer stivner, hvis affald ikke kan bearbejdes eller strømme bort. Økologi og diversitet fremmes ved strømmende vand.
Må gengives med kildeangivelse
Spørgsmål og kommentarer er velkomne
© Torkil Olesen, 30.6.21, rev.1.7.21

Ingen kommentarer:

Send en kommentar