tirsdag den 22. november 2022

Redigering af fortiden

 af Torkil Olesen

Det er en meget stor oplevelse at have lært (fra et kursus af Jean Houston) at redigere i min egen fortid.
Det har hjulpet mig til en lettere metode til at ændre noget dårligt, som jeg fortryder. Jeg har erfaret, at jeg ved visualisering (fantasi) kan ændre fortidige begivenheder. Jeg skal forstå, hvad jeg med fordel kunne have gjort i stedet for det dårlige,  lave en vision af mig selv gøre det bedre, gentage det indtil det dårlige svinder bort og den nye ønskede version står tilbage. Det påvirker min dårlige følelse i nutiden og synes at kunne forbedre relationen til andre uden -  personligt møde.
 
Jeg har haft ideen om, at tid ikke reelt eksisterer, og dårlige minder på en eller anden måde eksisterer og påvirker NU. Jeg har svækket dem ved stadig positiv fiksering i NU'et. Det kunne gøres, men metoden med at lave en ændret visualisering af fortiden er lettere.
Det kan også anskues som en form for tilgivelse og antagelig impuls til ikke at gentage det i fremtiden.

Det er fantastisk med meget store muligheder og konsekvenser. Der er dog advarsel om ikke at tage fat på virkeligt alvorlige begivenheder som fx død. Jeg er begejstret, men fra en anden synsvinkel betænkelig ved, at der så tilsyneladende ikke eksisterer fast registrering af alle hændelser, så sandheden kunne fremkaldes.

Bedre løsning af kriminalitet

Min første tanke var, at det var en svaghed, hvis kriminelle selv kunne ændre fortidige handlinger, men ved nærmere eftertanke kan det netop være en bedre løsning end domfældelse og eventuel straf. Metoden indbefatter jo, at man selv skal indse, at man kunne have gjort noget mere hensigtsmæssigt. Det kunne føre til, at kriminelle fremover ophører med at skabe kriminelt.
Må gengives med kildeangivelse
Spørgsmål og kommentarer er velkomne
© Torkil Olesen, 22.11.22

Ingen kommentarer:

Send en kommentar